Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Ledelsesgrundlag

"Gør hvad vi siger, siger hvad vi gør"

Espergærde Skoles ledelsesgrundlag bygger overordnet på en helhedstænkning med respekt for menneskerettigheder – herunder med en klar viden om skolens vision og formål, respekt for medarbejdere, elever, forældre, partnere, kulturen, historien, naboer m.m. (omgivelserne i bred forstand).

”Læring med Karakter” udgør den centrale akse for Espergærde Skoles ledelsesgrundlag, og indbefatter både ledelse af læring – ift. at lede læreprocessor, og læring af ledelse – ift. en oplevelse af at være parthaver i egen læreproces samt en ansvarsfølelse og et ejerskab ift. egen læring. Dette dobbelte aspekt kendetegner skolens praksis på alle niveauer og understøttes af en ledelse, der selv går forrest og er den udvikling og forandring, de ønsker at se.  

Vores ledelsesværdier

 

Ledelse er dialog, lytte og forhandling

Frihed til den enkelte matrikel i respekt for fællesskabet à mod til at lede lokalt

Ordentlighed i fremtræden og sprogligt / være synlig og tilgængelig

Fælles børnesyn og metodetilgang à LØFT – børn i Espergærde går i skole i Espergærde

Dannelse (det brede demokratiske dannelsesideal – Læring med Karakter)

Loyalitet & tillid (vi gør vi siger og det vi har aftalt)

Vi har høje forventninger til hinandens ledelsesarbejde

 

Ledelse er:

  • Ledelse er at tilføre mening, retning og værdi.
  • Ledelse er et relationelt anliggende og en dynamisk proces.
  • Ledelse er en avanceret serviceydelse til organisationens kerneopgave (læring).
  • Ledelse er både at vejlede (gå foran og vise vej) og lede efter (søge veje) sammen med andre.