Mørdrupskolen

En stor skole med naturen tæt på

Mørdrupskolen er et godt eksempel på et byggeri fra 1960’erne: Det er et åbent miljø, bygget i gule mursten og sort træ omkring døre og vinduer. Vinduer, der går fra væg til væg i mange klasseværelser og som vender ud mod naturen og giver et skønt dagslys. Mørdrupskolen er fra 1963 og tegnet af arkitekterne Peer Bruun og Per Christiansen.

Her går elever fra 0. – 6. klasse. Der går ca. 520 elever på Mørdrupskolen.

SFO’en hedder Mørdråben.

Haver og ny gymnastiksal.

Skolen er renoveret gennem årene, bl.a. med en have til det naturvidenskabelige område, tegnet af Mangor og Nagel. Her kan man lære om fotosyntese og forrådnelsesprocesser – eller bare lade sig opsluge blandt dufte og farver i frikvarteret.

Der er også andre steder at udfolde sig udendørs, fra store græsarealer til en Tarzan-bane. Man går over til den nye gymnastiksal med fitness rum – eller man kan arbejde med en opgave ved en af de mange arbejdsstationer uden for klasseværelserne.

Toiletterne er et kapitel for sig: Dørene er skakternede, loft og vægge er grå – og der er grønne planter.