Samarbejdspartnere

Det er vigtigt at få inspiration og ny viden udefra.

Nedenfor kan du læse om nogle af Espergærde Skoles samarbejdspartnere.

Center for børn, unge og familie.

Under opdatering

Espergærde Gymnasium.

Espergærde Skole har tradition for et nært samarbejde med Espergærde Gymnasium, hvortil en stor del af vores elever fortsætter efter 9. klasse. Hvert år i uge 39 er der fx en Naturfestivalsuge på Espergærde Gymnasium, hvor nogen af 9. klasserne ”smager på” gymnasiet.

Vores 8. og 9. klasser har desuden deltaget i MUN, et tværfagligt samarbejde med gymnasieelever fra alle verdens lande. Her diskuteres politik og FN i en uge.

Espergærde Gymnasium fortæller her om det:”40 folkeskoleelever blev introduceret til MUN af vores elever, og der var mange regler og strategier, man skal beherske for at kunne operere i FN. Det meste foregik på engelsk som ved det rigtige MUN, men der var dog mulighed for opklarende spørgsmål på dansk. ”

Helsingør Kommunes ungdomsskole

Helsingør Kommunes ungdomsskole er også en af vores tætte samarbejdspartnere. Ungdomsskolens Espergærdeafdeling ligger på Tibberupskolen i kælderen ved hovedindgangen.