Vision, Mål og værdisæt

Vision

I Team V er det vores vision at tilbyde eleverne udviklingsmuligheder og læring, så de bliver så dygtige, selvstændige og selvhjulpne, som de kan på alle områder. Visionen omhandler både arbejdet med eleverne her og nu, men også i perspektiv til deres fremtid efter Team V.

Det er vores mål for arbejdet med eleverne at:

• Kommunikation, sanseintegration samt fag og fagområder i henhold til Folkeskoleloven indgår i elevernes hverdag, i det omfang det er relevant og giver mening for den enkelte elevs udvikling
  • Elevens nærmeste udviklingszone er vores udgangspunkt for læring
  • Eleverne i dagligdagen mødes med konfliktnedtrappende strategier med udgangspunkt i Low Arousal-tankegangen, så eleverne trives og udvikler sig
  • Arbejde ud fra et helhedssyn på eleven, der tilgodeser den enkelte elevs læring bedst muligt.
  • Arbejde på at styrke elevens alsidige udvikling både personligt, socialt og fagligt
  • Styrke og udvikle fællesskabet for eleverne i Team V, så eleverne lærer at indgå som ansvarlige og omsorgsfulde mennesker i fællesskabet
  • Motorik og bevægelse altid er i fokus som middel til læring og styrkelse af elevernes fysiske robusthed og velvære

Værdisæt

Vi tillægger det værdi at møde både elever og forældre med respekt, anerkendelse, ordentlighed og tolerance.

Dialogen med eleverne og forældrene og gennemsigtigheden i vores samarbejde er med til at sikre, at eleverne trives og udvikler sig bedst muligt.

Yderligere er det en værdi i Team V, at alle medarbejderne holder sig løbende fagligt opdaterede og indgår konstruktivt i samarbejdet omkring eleverne.