Faglig undervisning

I den fagfaglige undervisning tager vi udgangspunkt i fag og fagområder i henhold til Folkeskoleloven. Eleverne deles ofte i små hold eller undervises individuelt, så undervisningen bedst muligt kan tilrettelægges i det omfang, det er relevant og giver mening for den enkelte elev.

Vi sætter mål for undervisningen og aktiviteterne dels i årsplanen og dels i den enkelte elevs elevplan.

I årsplanen beskriver vi og målsætter årets forskellige aktiviteter og emner. Indholdet i årsplanen skal tydeliggøre gruppens overordnede pædagogiske og læringsmæssige mål. Årsplanen for de enkelte grupper uddeles hvert år på det første forældremøde sammen med gruppens skema.

I elevplanen beskrives de individuelle mål for skoleåret både i forhold til personlig-, social- og motorisk udvikling, såvel som for dansk og matematik, hvor vi tager udgangspunkt i særlige mål for elever på specialskoler.

For at motivere eleverne tager indhold og aktiviteter i både årsplanen og den individuelle plan delvist udgangspunkt i elevernes interesser.

Evaluering sker løbende og på forskellig vis.

Vi evaluerer eleverne på skole/hjemsamtalerne via samtale om elevplanerne, på teammøder, via test, samt daglige evalueringer i forskellige situationer. Hvis eleverne kan, evaluerer vi sammen med dem.

Vi giver hinanden sparring på teammøderne og gennem feedback i dagligdagen. Vi har også mulighed for at få supervision af forskellige fagpersoner.

Undervisningsmateriale henter vi forskellige steder gennem dels internetbaserede læringsportaler, fysiske bøger og kopieret materiale, konkreter samt selvfremstillede materialer. På den måde kan vi tilgodese den enkelte elevs behov i forhold til nærmeste udviklingszone.