Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Team V´s historie

Team V 1990 – 2020

Grydemoseskolen blev taget i brug i august 1980.

120 folkeskoleelever startede fordelt på klassetrinnene 1.-4. kl. I de følgende år blev skolen udbygget med klasser fra 0. – 10. kl. fordelt på fire teams - navngivet med romertal – I, II, III og IIII.

Ti år senere i august 1990 blev Frederiksborg Amts specialskole – Nyrup Skole – overflyttet til Grydemoseskolen. Skolen blev udbygget og de 25 specialskoleelever fra Nyrup Skole fik deres eget team, som selvfølgelig måtte hedde Team V.

Ikke alt var klar til modtagelsen af eleverne fra Nyrup Skole. Tre klasseværelser i bygning B var klar til skoledelen (B 45a, b og c), men SFO´en, som kom til at hedde ”Trygkogeren” (ikke en stavefejl) måtte klare sig med et par almindelige klasseværelser om eftermiddagen. Legeplads og personalerum var heller ikke færdige – det måtte komme hen ad vejen.

Team I, II, III, IIII og V på Grydemoseskolen har gennem årene arbejdet for, at eleverne kunne få glæde at hinanden. Tidligere har eleverne f.eks. deltaget sammen i musiske fag, men nu er det mest traditionerne, der bliver holdt fælles – f.eks. Luciaoptog, juleafslutning, fastelavn, motionsdag, Gurredam-arrangementet og sommerferieafslutning.

Eleverne møder også hinanden i skolens bygninger og på legepladsen. Det er en vigtig pointe i forhold til at respektere hinanden og ikke mindst hinandens forskelligheder.

Folkeskoledelen er blevet reduceret til 0.-6. klasse i forbindelse med sammenlægningen af skolerne i Espergærde således, at der nu kun er to team I og II (indskoling) og (mellemtrin). Antallet af elever i Team V er til gengæld steget.

Team V rummer nu mere end 80 elever og derfor er skolen gradvist blevet udbygget og indretningen ændret, så der er blevet plads til alle eleverne i Team V. Legepladsen er blevet moderniseret og indrettet, så der er udfordringer for alle Team V elever.

Fra 2010 blev Team V og Trygkogeren lagt sammen således, at Team V nu er et helhedstilbud, hvor lærere, pædagoger, pædagogmedhjælpere, terapeuter og audiologopæder i samarbejde planlægger og gennemfører de forskellige læringsaktiviteterne gennem dagen.